Er zijn een aantal factoren die kunnen bepalen of operational excellence voor uw KMO nuttig zou kunnen zijn:
- De omvang en het type van je bedrijf: Als je een kleine of middelgrote onderneming hebt met een complexe productieproces, kan het zinvol zijn om aan operational excellence te doen om te profiteren van de efficiëntie- en kostenvoordelen.
- De marktomstandigheden: Als je concurreert in een markt met een hoge prijsconcurrentie of een sterk wisselende vraag, kan het helpen om uw operationele processen te verbeteren om beter te kunnen inspelen op de veranderende behoeften van je klanten.
- De cultuur van uw bedrijf: Als uw bedrijf al een cultuur van continue verbetering heeft, kan het gemakkelijker zijn om operational excellence te implementeren. Als dit niet het geval is, kan het moeilijker zijn om werknemers te overtuigen van de waarde ervan en kan het langer duren om resultaten te zien; zorg er dan voor dat je Change Management als een proces gebruikt als kapstok om de verandering te begeleiden.
Als u overweegt om aan operational excellence te doen, is het belangrijk om een duidelijk doel te stellen en een plan op te stellen om dit doel te bereiken. Het kan ook nuttig zijn om hulp te zoeken bij een specialist of een bedrijf dat ervaring heeft met operational excellence om u te helpen bij het implementeren van verbeteringen in uw bedrijf.
Opgelet: alle informatie op deze website is informatief. Elke organisatie is uniek en verdient een eigen aanpak. Op geen enkele wijze kan Thenable verantwoordelijk gesteld worden voor oneigenlijk gebruik of resultaten die voortvloeien uit een verkeerde uitvoering. We hopen van harte dat je wat extra informatie hebt en delen graag onze kennis daarvoor!
Bedankt om voor het vele werk van onze medewerkers het copyright van deze teksten te respecteren.