Er zijn verschillende redenen waarom procedures nuttig zijn voor een KMO:
- Ze helpen om fouten te verminderen: Door duidelijk vastgelegde procedures te volgen, kunnen fouten worden voorkomen (of opgemerkt) en opgelost worden voordat ze tot grotere problemen leiden.
- Ze helpen om de kwaliteit te verhogen: Door procedures mee te nemen in (semi-)automatisatie-trajecten, kan de kwaliteit van het werk worden verhoogd en hierdoor kan o.m. de klanttevredenheid verbeteren.
- Ze helpen om de productiviteit te verhogen: Goede communicatie van procedures, kan de productiviteit van het bedrijf verhogen, omdat er minder tijd wordt verspild aan het opnieuw uitvinden van wielen of het op lossen van problemen die al eerder zijn opgetreden.
- Ze helpen om de werking van het bedrijf te documenteren: Het transparant vastleggen van de werking van het bedrijf zorgt voor een makkelijkere invoering van een ERP-systeem, automatisatietrajecten en draagt ook bij aan een verbeterde overdracht aan een nieuwe eigenaar (en frequent ook aan een betere prijs).
- Ze helpen om de compliance te verhogen: Door duidelijke procedures te volgen, kan een bedrijf voldoen aan wettelijke eisen en kan het risico op juridische problemen worden verkleind.
Ondanks dat procedures soms oubollig kunnen lijken, zijn ze dus belangrijk voor het efficiënt en effectief laten verlopen van de werking van een KMO en kunnen ze op een simpele, makkelijk te lezen manier worden ingevoerd.
Opgelet: alle informatie op deze website is informatief. Elke organisatie is uniek en verdient een eigen aanpak. Op geen enkele wijze kan Thenable verantwoordelijk gesteld worden voor oneigenlijk gebruik of resultaten die voortvloeien uit een verkeerde uitvoering. We hopen van harte dat je wat extra informatie hebt en delen graag onze kennis daarvoor!
Bedankt om voor het vele werk van onze medewerkers het copyright van deze teksten te respecteren.